Een opvallende campagne op de social mediakanalen van STVV: een geanimeerde Binkie fladdert door het scherm met Italiaans klinkende ondertitels. Kreeg het mediateam van STVV een plotse zonnesteek? Nee, zo blijkt. Het filmpje wil de jongste Kanaries bereiken met een boodschap op kindermaat.
Zag je het jongste campagnefilmpje van STVV al passeren? De actie – specifiek gericht op kinderen – leidt tot heel wat reacties van supporters. “Zondag spelen we onze tweede kindvriendelijke wedstrijd van het seizoen. In aanloop daaraan vroegen ons af hoe we de boodschap tot bij de jongste Kanaries konden krijgen. Toen we in hun leefwereld doken, ontdekten we dat de ‘Italian brainrot’-filmpjes momenteel een enorme hype zijn. Daarom creëerden we een STVV-variant met mascotte Binkie in de hoofdrol,” legt brand manager Bert Stas uit.
De reacties zijn uiteenlopend. “Kinderen reageren – bij monde van hun ouders – dolenthousiast. Volwassen supporters daarentegen horen het in Keulen donderen. Sommigen onder hen vermoeden dat het mediateam al iets te vroeg aan de aperitief was begonnen bij het maken van dit filmpje. We kunnen hen via deze weg geruststellen,” glimlacht Bert.
15% meer kinderabonnementen
De campagne doet in ieder geval haar werk. Want meer en meer gezinnen vinden de weg naar Stayen. “De kinderabonnementen zitten sterk in de lift. Dit seizoen steeg het aantal met maar liefst 15%. Daarnaast bestellen gezinnen massaal losse tickets voor de kindvriendelijke wedstrijden. Dit zijn matchen die overdag of in de vooravond gespeeld worden, zodat de kinderen tijdig in bed liggen, en waarop we speciale animatie voorzien,” vertelt Greet Verluyten (binnen STVV verantwoordelijk voor de kindvriendelijke belevingen).
Lees verder onder de foto’s


Nieuwe VIP-toog voor kinderen aan Binkie Bar
De kindvriendelijke animatie krijgt vanaf zondag, wanneer STVV in eigen huis La Louvière ontvangt, een extra dimensie. “Naast de animatie op Parking Oost voorzien we bijkomend geel-blauwe schmink voor de jongste Kanaries. Bovendien opent de VIP-toog aan de Binkie Bar de deuren. Dit is een stuk toog in de familietribune waar kinderen voorrang krijgen bij het bestellen. Zo hoeven onze jongste supporters niet lang aan te schuiven voor hun verfrissend ijsje of flesje water”, besluit Jarno Stippelmans (fan service officer bij STVV).
> Bekijk het Italian-brainrot filmpje hier:
https://www.instagram.com/p/DNTRtj7TKlsD/